[S40 1.9TDI 102KM 00r] Silniczek regul. temp. nawiewu
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Debeściak
- Posty: 177
- Rejestracja: 27 gru 2015, o 20:59
- Model: V40
- Silnik: 1.9TDI
- moc: 115KM
- Rocznik: 2001
- wiek: 46
- Skąd jesteś?: Wegrow
- imię: Robert
Re: [S40 1.9TDI 102KM 2000 lift]silniczek regul. temp. nawie
Zgadza się, silniczek i panel.
-
- Turysta
- Posty: 47
- Rejestracja: 1 lis 2021, o 13:26
- Model: V40
- Silnik: 1.8
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Warszawa
- imię: Marcin
Re: [S40 1.9TDI 102KM 2000 lift]silniczek regul. temp. nawiewu
@robgos
Cześć, odgrzeje trochę temat bo mam identyczny problem, ale nie wiem gdzie znajduje się silniczek od klapy ciepło/zimno. Mógłbyś pomoc mi go namierzyć?
Cześć, odgrzeje trochę temat bo mam identyczny problem, ale nie wiem gdzie znajduje się silniczek od klapy ciepło/zimno. Mógłbyś pomoc mi go namierzyć?
-
- Volvo Fan
- Posty: 4526
- Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
- Model: Laguna 3
- Silnik: F4RT
- moc: 170
- Rocznik: 2008
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Siechnice
- imię: Robert
- Lokalizacja: Siechnice
Re: [S40 1.9TDI 102KM 2000 lift]silniczek regul. temp. nawiewu
Z tego co pamiętam jest z lewej strony obudowy nagrzewnicy, w pobliżu kolana kierowcy albo trochę niżej.
-
- Turysta
- Posty: 47
- Rejestracja: 1 lis 2021, o 13:26
- Model: V40
- Silnik: 1.8
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Warszawa
- imię: Marcin
Re: [S40 1.9TDI 102KM 2000 lift]silniczek regul. temp. nawiewu
Mam nadzieję, że uda się w najbliższych dniach zajrzeć w tamte rejony silniczka.
Kupię jakiś używany, tak samo jak rezystor dmuchawy bo ona również wariuje.
Z tego co czytałem na forum, panel sterowania jest raczej poza kręgiem podejrzanych.
Na coś szczególnego zwracać uwagę przy demontażu i montażu silniczka klapy? By czegoś przypadkiem nie urwać?
Kupię jakiś używany, tak samo jak rezystor dmuchawy bo ona również wariuje.
Z tego co czytałem na forum, panel sterowania jest raczej poza kręgiem podejrzanych.
Na coś szczególnego zwracać uwagę przy demontażu i montażu silniczka klapy? By czegoś przypadkiem nie urwać?
-
- Administrator
- Posty: 1231
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 44
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Janek
Re: [S40 1.9TDI 102KM 2000 lift]silniczek regul. temp. nawiewu
Nie ma czegoś takiego jak rezystor dmuchawy. Jeśli już to regulator na tranzystorze mocy.
Zresztą pomierz sobie napięcie na pinie 3 regulatora. Przewód R/SB, czerwono czarny. To jest wyjście z modułu sterującego. Jak tam będzie napięcie latało, to masz jak w banku - moduł.
Poza? A gdzie to czytałeś?
Panel ECC module jest głównym podejrzanym, a zwłaszcza jego potencjometr nastawy prędkości dmuchania.
pozdrawiam
JD
JD
-
- Turysta
- Posty: 47
- Rejestracja: 1 lis 2021, o 13:26
- Model: V40
- Silnik: 1.8
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Warszawa
- imię: Marcin
Re: [S40 1.9TDI 102KM 2000 lift]silniczek regul. temp. nawiewu
Cze,
Wiadomości o panelu ECC przeczytałem mierzy innymi w wypowiedzi jednego użytkownika na forum tutaj, że awaryjnosc tych paneli jest znikoma.
Można to też gdzie nie gdzie przeczytać na forach pseudo tematycznych. Stąd podłączenie się pod ten temat, a brak własnego doświadczenia skłania to przyjmowania takich wieści, bo brak mi wiedzy choćby jak sprawdzać dane elementy.
Z pewnością sprawdzę to napięcie. Jeśli czegoś nie będę mógł albo umiał zrobić - z chęcią zapytam. Elektryka to zdecydowanie nie jest moja mocna strona.
Wobec tego zacznę od panelu, bo to może zaoszczędzić sporo niepotrzebnego dłubania a dostaje od tego furii powoli.
Dzięki za radę
A o dmuchawie dodałem tylko wieści, bo ona tak często nie wariuje.
Natomiast potencjometr dla temperatury nawiewu wymieniłem na identyczny z poprzednikiem ale fabrycznie nowy. Dalo to efekt ale na bardzo krótko.
I najpewniej sprawa się wyjaśniła.
Miałem bardzo mało czasu dzisiaj, w zasadzie to u mnie norma, ale poszedłem obadać Dzidzię.
Zmierzyłem napięcia o których mówiłeś i trzyma je sztywno. No dobra, nie cały czas ale rusza się o 0,01 w górę i dół co jakiś czas, ale to chyba normalne.
Natomiast jako, że był w zasadzie obok, sprawdziłem napięcia w kostce do silniczka klapy ciepło/zimno i wszędzie 0.0V
Jak mniemam to również kwestia zalecająca wymianę panelu ?
Wiadomości o panelu ECC przeczytałem mierzy innymi w wypowiedzi jednego użytkownika na forum tutaj, że awaryjnosc tych paneli jest znikoma.
Można to też gdzie nie gdzie przeczytać na forach pseudo tematycznych. Stąd podłączenie się pod ten temat, a brak własnego doświadczenia skłania to przyjmowania takich wieści, bo brak mi wiedzy choćby jak sprawdzać dane elementy.
Z pewnością sprawdzę to napięcie. Jeśli czegoś nie będę mógł albo umiał zrobić - z chęcią zapytam. Elektryka to zdecydowanie nie jest moja mocna strona.
Wobec tego zacznę od panelu, bo to może zaoszczędzić sporo niepotrzebnego dłubania a dostaje od tego furii powoli.
Dzięki za radę
A o dmuchawie dodałem tylko wieści, bo ona tak często nie wariuje.
Natomiast potencjometr dla temperatury nawiewu wymieniłem na identyczny z poprzednikiem ale fabrycznie nowy. Dalo to efekt ale na bardzo krótko.
Janek_wro pisze: ↑2 lis 2022, o 17:18Nie ma czegoś takiego jak rezystor dmuchawy. Jeśli już to regulator na tranzystorze mocy.
Zresztą pomierz sobie napięcie na pinie 3 regulatora. Przewód R/SB, czerwono czarny. To jest wyjście z modułu sterującego. Jak tam będzie napięcie latało, to masz jak w banku - moduł.
Poza? A gdzie to czytałeś?
Panel ECC module jest głównym podejrzanym, a zwłaszcza jego potencjometr nastawy prędkości dmuchania.
I najpewniej sprawa się wyjaśniła.
Miałem bardzo mało czasu dzisiaj, w zasadzie to u mnie norma, ale poszedłem obadać Dzidzię.
Zmierzyłem napięcia o których mówiłeś i trzyma je sztywno. No dobra, nie cały czas ale rusza się o 0,01 w górę i dół co jakiś czas, ale to chyba normalne.
Natomiast jako, że był w zasadzie obok, sprawdziłem napięcia w kostce do silniczka klapy ciepło/zimno i wszędzie 0.0V
Jak mniemam to również kwestia zalecająca wymianę panelu ?
-
- Volvo Fan
- Posty: 4526
- Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
- Model: Laguna 3
- Silnik: F4RT
- moc: 170
- Rocznik: 2008
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Siechnice
- imię: Robert
- Lokalizacja: Siechnice
Re: [S40 1.9TDI 102KM 2000 lift]silniczek regul. temp. nawiewu
Weź baterię 9V i sprawdź jeszcze silnik klapy. Zacinające się silniczki, to częsty problem w Renault i wtedy to pomaga jednak jeżeli nie ma zasilania na kostce, to właśnie panel może być uszkodzony. Zawsze można go rozebrać i sprawdzić układ wizualnie czy nie ma widocznych uszkodzonych elementów.
-
- Turysta
- Posty: 47
- Rejestracja: 1 lis 2021, o 13:26
- Model: V40
- Silnik: 1.8
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Warszawa
- imię: Marcin
Re: [S40 1.9TDI 102KM 2000 lift]silniczek regul. temp. nawiewu
Panel był ostatnio wyjmowany, bo wymieniałem potencjometr od temperatury nawiewu. Szkoda tylko, że będę skazany na losowość poprawnego działania przy kupnie używanego panelu.
Poszukam, może dorwę coś sprawnego i od razu przybiegnę napisać jakie to dało efekty.
Poszukam, może dorwę coś sprawnego i od razu przybiegnę napisać jakie to dało efekty.
-
- Turysta
- Posty: 47
- Rejestracja: 1 lis 2021, o 13:26
- Model: V40
- Silnik: 1.8
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Warszawa
- imię: Marcin
Re: [S40 1.9TDI 102KM 2000 lift]silniczek regul. temp. nawiewu
Zamontowałem dziś używany panel nawiewu, niestety podświetlenie w nim nie działa ale w planach i tak zmiana koloru.
Póki co wszystkie elementy działają - jak długo? To się okaże. Dam panelowi tydzień i jeśli nie zapomnę, napiszę, jakie to dało rezultaty.
Póki co wszystkie elementy działają - jak długo? To się okaże. Dam panelowi tydzień i jeśli nie zapomnę, napiszę, jakie to dało rezultaty.
-
- Turysta
- Posty: 47
- Rejestracja: 1 lis 2021, o 13:26
- Model: V40
- Silnik: 1.8
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Warszawa
- imię: Marcin
Re: [S40 1.9TDI 102KM 2000 lift]silniczek regul. temp. nawiewu
I wychodzi na to, że silniczek do wymiany.
Panel sam w sobie działa prawidłowo. Trudno, kupię, sprawdzę i dam znać raz jeszcze. Niestety do roboty oprócz etatu mam mnóstwo innych rzeczy, więc musi to troszkę poczekać.
Panel sam w sobie działa prawidłowo. Trudno, kupię, sprawdzę i dam znać raz jeszcze. Niestety do roboty oprócz etatu mam mnóstwo innych rzeczy, więc musi to troszkę poczekać.