Witam Szanownych forumowiczów
Ostatnio rozładował mi się do końca akumulator, podłączyłem prostownik i trochę naładowałem. Potem musiałem jechać 8 km do domu, bo ładowałem u szwagra
Po 3 km wyłączył mi się ABS, kontrola trakcji, zaraz potem układ wspomagania kierownicy. 1 km o d domu chciałem zatankować, musiałem chwilkę poczekać i w tym czasie pogasły wszystkie światła - podświetlenie liczników, inne kontrolki i radio. Zaraz potem silnik się wyłączył sam. Na szczęście za 10 minut mi odpalił, bez systemów jakoś dojechałem 1 km pod dom. Teraz jak go odpalam, to po 3 minutach wszystko tak samo ginie, gaśnie i zaraz potem gaśnie silnik
Macie koledzy może jakiś pomysł? Ja zamierzam jeszcze sprawdzić wtyczki w module sterującym, który jest pod schowkiem i popsikać go specjalnym specyfikiem, ale obawiam się, że to może nie pomóc...
[S40 II, 2.0D 150 KM, 2012] J Po kolei wyłączają się systemy, na koniec silnik
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 20 lut 2022, o 17:18
- Model: S40
- Silnik: 2,0D
- moc: 150 KM
- Rocznik: 2012
- Skąd jesteś?: Zgierz
- imię: Andrzej
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [S40 II, 2.0D 150 KM, 2012] J Po kolei wyłączają się systemy, na koniec silnik
Do sprawdzenia ładowanie. Jeżeli jest w granicach normy to jak pisałeś - czyszczenie elektryki za schowkiem.
Układ elektryczny w tych modelach jest mega delikatny. Po spadku napięcie w Aku poniżej 9v dzieją się cuda, łącznie z utratą pamięci w modułach.
I koniecznie dobra diagnostyka by się przydała. Szukaj kogoś z Vidą.
Układ elektryczny w tych modelach jest mega delikatny. Po spadku napięcie w Aku poniżej 9v dzieją się cuda, łącznie z utratą pamięci w modułach.
I koniecznie dobra diagnostyka by się przydała. Szukaj kogoś z Vidą.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 20 lut 2022, o 17:18
- Model: S40
- Silnik: 2,0D
- moc: 150 KM
- Rocznik: 2012
- Skąd jesteś?: Zgierz
- imię: Andrzej
Re: [S40 II, 2.0D 150 KM, 2012] J Po kolei wyłączają się systemy, na koniec silnik
Dziękuję Ci za odpowiedź. A możesz mi odpowiedzieć jeszcze co to ta Vida?
Jeśli utrata pamięci, to jak mogę wgrać spowrotem?
Z góry dziękuję Ci za odpowiedź
Jeśli utrata pamięci, to jak mogę wgrać spowrotem?
Z góry dziękuję Ci za odpowiedź
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [S40 II, 2.0D 150 KM, 2012] J Po kolei wyłączają się systemy, na koniec silnik
Vida to program diagnostyczny do Volvo. Ich firmowy system do komunikacji z autem.
W moim przypadku spadek napięcia tj rozładowanie aku skutkowało błędem w sterowniku srs. Stracił pamięć i wgranie softu na nowo postawiło system bezpieczeństwa do poziomu używalności.
Niestety żeby wgrać soft trzeba albo znaleźć kogoś kto takowy posiada ( klon z identycznym softem) , połączyć się z serwerem Volvo ( tu pomoże serwis, lub szukać pomocy u sąsiadów z południa. Niemniej każdy z nich to koszt kilku stówek.
W moim przypadku spadek napięcia tj rozładowanie aku skutkowało błędem w sterowniku srs. Stracił pamięć i wgranie softu na nowo postawiło system bezpieczeństwa do poziomu używalności.
Niestety żeby wgrać soft trzeba albo znaleźć kogoś kto takowy posiada ( klon z identycznym softem) , połączyć się z serwerem Volvo ( tu pomoże serwis, lub szukać pomocy u sąsiadów z południa. Niemniej każdy z nich to koszt kilku stówek.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 20 lut 2022, o 17:18
- Model: S40
- Silnik: 2,0D
- moc: 150 KM
- Rocznik: 2012
- Skąd jesteś?: Zgierz
- imię: Andrzej
Re: [S40 II, 2.0D 150 KM, 2012] J Po kolei wyłączają się systemy, na koniec silnik
Dzięki Yaro,
Któregoś dnia wieczorem wziąłem akumulator do domu i go naładowałem na full.
Następnego dnia założyłem, i silnik+systemy działały bez zarzutu
Ale było widno i zobaczyłem, że alternator nie kręci, bo nie ma paska Pękł i spadł
Szczęście w nieszczęściu tam są dwa i pękł tylko ten od napędu alternatora. Już obydwa wymienione i wszystko działa bez zarzutu
Któregoś dnia wieczorem wziąłem akumulator do domu i go naładowałem na full.
Następnego dnia założyłem, i silnik+systemy działały bez zarzutu
Ale było widno i zobaczyłem, że alternator nie kręci, bo nie ma paska Pękł i spadł
Szczęście w nieszczęściu tam są dwa i pękł tylko ten od napędu alternatora. Już obydwa wymienione i wszystko działa bez zarzutu