Witam.
Zmieniałem tarcze, klocki, zaciski z przodu, odpowietrzyłem układ i co następuje: odpalam samochód a pedał jest twardy. Wciskam bardzo mocno, a auto hamuje słabo. Gdy kilka razy wcisnę pedał do końca (nawet podczas postoju na włączonym silniku), pedał znów staje się "normalny". O co może chodzić? Dalej zapowietrzone?
Pozdrawiam.
[V40, B4184S2, 2001]Twardy pedał hamulca po odpaleniu auta
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Debeściak
- Posty: 423
- Rejestracja: 9 lut 2017, o 16:02
- Model: V40
- Silnik: 1.9TD - D4192T4
- moc: 102KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lodz
- imię: Krzysztof
Re: [V40, B4184S2, 2001]Twardy pedał hamulca po odpaleniu au
Generalnie gdy jest zapowietrzony to jest miękki i bierze przy samym końcu, albo wręcz dopiero po kolejnym wciśnięciu.
Przy zapowietrzonym po kilku wciśnięciach pedał powinien urosnąć.
U Ciebie jakoś tak dziwnie to brzmi, wręcz odwrotnie, twardy masz od razu, a po kilku wciśnięciach normalnieje.
Może coś z servem przez co jest twardy, tylko chyba powinien być cały czas twardy przy uszkodzonym.
No i dlaczego nagle by było uszkodzone skoro było dobre.
A prowadnice zacisków są ruchome, niezapieczone, nic tam nie haczy, klocki swobodnie się przesuwają?
Jeśli tak to ja bym jeszcze spróbował z tym odpowietrzeniem, w końcu żadnych cudów nie robiłeś,
zmiana zacisku raptem przy czym miało prawo się zapowietrzyć.
Przy zapowietrzonym po kilku wciśnięciach pedał powinien urosnąć.
U Ciebie jakoś tak dziwnie to brzmi, wręcz odwrotnie, twardy masz od razu, a po kilku wciśnięciach normalnieje.
Może coś z servem przez co jest twardy, tylko chyba powinien być cały czas twardy przy uszkodzonym.
No i dlaczego nagle by było uszkodzone skoro było dobre.
A prowadnice zacisków są ruchome, niezapieczone, nic tam nie haczy, klocki swobodnie się przesuwają?
Jeśli tak to ja bym jeszcze spróbował z tym odpowietrzeniem, w końcu żadnych cudów nie robiłeś,
zmiana zacisku raptem przy czym miało prawo się zapowietrzyć.
-
- Volvo Fan
- Posty: 2095
- Rejestracja: 9 sie 2017, o 02:36
- Model: S40
- Silnik: 2.0T
- moc: 160km
- Rocznik: 99
- wiek: 22
- Skąd jesteś?: Boleszkowice
- imię: Piotr
Re: [V40, B4184S2, 2001]Twardy pedał hamulca po odpaleniu au
Jeżeli jest twardy to nie odpowietrza serwa sprawdź zaworek zwrotny, oraz samo serwo, dmuchajac w nie i zasysajac powietrze, powinno być szczelne, na tyle byś czuł opór, nie możesz dmuchać jak w pusta rurkę
-
- Początkujący
- Posty: 64
- Rejestracja: 8 sie 2017, o 09:58
- Model: V40
- Silnik: D4192T3
- moc: 85kW (116 km)
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Darlowo
- imię: Mariusz
Re: [V40, B4184S2, 2001]Twardy pedał hamulca po odpaleniu au
Sprawdź również podciśnienie - może być gdzieś nieszczelność. Miałem bardzo podobny przypadek, tylko u mnie na początku był pedał normalny a po dwu-trzykrotnym naciśnięciu robił się twardy. Objawem były słabe hamulce. Winę ponosiła pompa wacum, która nie mogła wytworzyć podciśnienia. Wymiana na używaną pomogła.