[V40 1.9 02 r 102 KM] Modyfikacja na 115 KM

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
1. Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać podając model, rocznik i silnik używając nawiasów.
Przykład: [V40 T4 99r] montaż MBC
Awatar użytkownika
DOD_Damian
wizytator
Posty: 20
Rejestracja: 28 sie 2019, o 16:38
Model: V40
Silnik: D4192T3
moc: 115KM
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Bedzin
imię: Damian

[V40 1.9 02 r 102 KM] Modyfikacja na 115 KM

Post autor: DOD_Damian » 4 gru 2019, o 22:26

Witajcie.
Jeżdżę 1.9 102 KM a w garażu mam różne graty od 1.9 115 KM

- wtryski
- turbo
- pompe wysokiego cisnienia

Czym się dokładnie różnią te silniki czy coś jeszcze potrzeba, żeby dodać mu trochę mocy?

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5137
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 41
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: V40 1.9 02 r 102 KM modyfikacja na 115 KM

Post autor: GregoR. » 5 gru 2019, o 09:21

Jak dobrze pamiętam to chyba jeszcze nikt na naszym forum nie robił takiego przeszczepu w tym silniku.
Na początek zapewne musiałbyś zmienić turbinę, ponieważ mocniejszy silnik ma zmienną geometrię a słabszy nie.
Pompa powinna dać radę, porównaj ciśnienie pomp w obu silnikach.
Dalej warto by się zastanowić czy lepiej zrobić mapy na tych wtryskach co masz (byłoby najłatwiejsze, ale niekoniecznie tanie), lub czy władować wtryski od 115stki, ale czy sterowniki je przyjmie.
Moja ESKA
Mody:EGR-Off, sprzęgło, wtryski 216, wskaźnik doładowania, turbina 1,1 bar
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
DOD_Damian
wizytator
Posty: 20
Rejestracja: 28 sie 2019, o 16:38
Model: V40
Silnik: D4192T3
moc: 115KM
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Bedzin
imię: Damian

Re: V40 1.9 02 r 102 KM modyfikacja na 115 KM

Post autor: DOD_Damian » 5 gru 2019, o 19:12

A jak sterowana jest geometria? Podciśnieniowo czy sygnełem ze sterownika?

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5137
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 41
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: V40 1.9 02 r 102 KM modyfikacja na 115 KM

Post autor: GregoR. » 5 gru 2019, o 19:59

Dokladnie ci nie powiem, bo ja mam diesla starej konstrukcji, ale w dci 102 lub 115 KM jest chyba sterowane zaworem n75, niech sie wypowiedzą użytkownicy. Obie turbiny maja inna konstrukcję ale sterowanie chyba to samo, jak masz obie turbiny to he obejrzyj dokladnie.
Moja ESKA
Mody:EGR-Off, sprzęgło, wtryski 216, wskaźnik doładowania, turbina 1,1 bar
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

luki440
Volvo Fan
Posty: 1901
Rejestracja: 10 mar 2015, o 21:31
Model: S40,440
Silnik: D4192T3
moc: 115,90km
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: polska
imię: Lukasz

Re: V40 1.9 02 r 102 KM modyfikacja na 115 KM

Post autor: luki440 » 5 gru 2019, o 21:11

komputer jest do wymiany różni się oprogramowaniem wtryski są takie same jak w 115 i pompa również
Była sobię V40-stka,a teraz jest S40-stka

Gregorious
Zaawansowany
Posty: 71
Rejestracja: 21 sie 2017, o 06:13
Model: V40
Silnik: 1.9D
moc: 115
Rocznik: 2002
wiek: 28
Skąd jesteś?: Rzeszow
imię: Grzesiek

Re: V40 1.9 02 r 102 KM modyfikacja na 115 KM

Post autor: Gregorious » 6 gru 2019, o 08:04

Turbo w 115 jest sterowane podciśnieniowo przy pomocy zaworu N75 Dodatkowo zmienna geometria też jest sterowana z tego zaworu. Zwróć uwagę na prawidłowe wysterowanie sztangi zmiennej geometrii oraz na jej prawidłowy ruch. W wersji 102 układ podciśnień jest inny gdyż N75 nie steruje sztangą zmiennej geometrii. W 102 jest prosty zawór wastegate który działa 0/1

PS N75 w wersji 115 steruje podciśnieniami elektrycznie

Do zmiany Turbo, ECU, Zawór N75 oraz podciśnienia. Pompa CR wtryski bez kodów IMA podejdą na 100%. Wtryski z IMA warto zakodować do sterownika (Można jeździć bez ale może być za bogato lub zbyt ubogo z mieszanką)

Awatar użytkownika
DOD_Damian
wizytator
Posty: 20
Rejestracja: 28 sie 2019, o 16:38
Model: V40
Silnik: D4192T3
moc: 115KM
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Bedzin
imię: Damian

Re: V40 1.9 02 r 102 KM modyfikacja na 115 KM

Post autor: DOD_Damian » 6 gru 2019, o 08:15

W ECU pewnie jest zakodowany imo. Więc już nie jest to taka fajna zabawa :?

Ale dzięki za konkret info, będę musiał coś pomyśleć

ODPOWIEDZ