[v40 T4 2002r.] Nie mogę napompować koła

Nie zaklasyfikowane usterki, problemy
Regulamin forum
1. Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać podając model, rocznik i silnik używając nawiasów.
Przykład: [V40 T4 99r] montaż MBC
Awatar użytkownika
majdan
Debeściak
Posty: 248
Rejestracja: 11 gru 2015, o 18:33
Model: V40
Silnik: T4
moc: 102
Rocznik: 2002
wiek: 39
Skąd jesteś?: Tarnobrzeg
imię: Szczepan

[v40 T4 2002r.] Nie mogę napompować koła

Post autor: majdan » 11 sty 2020, o 13:03

Mam problem z pompowaniem koła z kompresora za pomocą pistoletu do kół. Gdy zapinam wężyk na zaworek to powietrze nie dość że nie pompuje koła to jeszcze ucieka. Inne koła da się pompować. Natomiast nożną pompką do kół koło spokojnie można pompować. Czyżby zawór w kole był do wymiany ?

Awatar użytkownika
Diab
wizytator
Posty: 35
Rejestracja: 25 sie 2019, o 10:02
Model: V40
Silnik: 1.8
moc: 122
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Deblin
imię: Tomasz

Re: [v40 T4 2002r.] Nie mogę napompować koła

Post autor: Diab » 12 sty 2020, o 16:45

Zawsze można go wykręcić i ewentualnie dać inny. Sprawdź.

Awatar użytkownika
Janek_wro
Administrator
Posty: 234
Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
Model: V40
Silnik: B4204S2
moc: 136KM
Rocznik: 2004
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Janek

Re: [v40 T4 2002r.] Nie mogę napompować koła

Post autor: Janek_wro » 12 sty 2020, o 17:56

majdan pisze:
11 sty 2020, o 13:03
Mam problem z pompowaniem koła z kompresora za pomocą pistoletu do kół. Gdy zapinam wężyk na zaworek to powietrze nie dość że nie pompuje koła to jeszcze ucieka. Inne koła da się pompować. Natomiast nożną pompką do kół koło spokojnie można pompować. Czyżby zawór w kole był do wymiany ?
A ten kompresor własny, czy "na stacji"?
Posłuchaj którędy uchodzi, gdzie syczy.
Ja obstawiam nie wystarczająco szczelną gumę zaciskająca gwint wentyla. Ucieka szybciej niż pompuje. Może gwint jednego wentyla masz krótszy, niższy niż pozostałych, i nie dopasowuje się szczelnie do końcówki.

Schrader w kole? Ja bym go nie ruszał, jako rzecz pierwszej kolejności.
Po nałożeniu końcówki, jej popychacz naciska na iglicę zaworka schradera, i otwiera przepływ powietrza w obie strony. Jednocześnie guma powinna zacisnąć się wokół gwintu, bądź na krawędzi, uszczelniając połączenie
Jeśli nie ucieka Ci po ściągnięciu końcówki pompującej, to nie jest to wina zaworka.

EDIT: jeszcze jedna możliwość, maksymalnie pechowa. Jeśli kombinacja: długość popychacza końcówki + długość skoku iglicy, blokuje dosunięcie uszczelki czołowej w końcówce do krawędzi wentyla... no to będzie powietrze uciekać.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Zaw%C3%B3r_Schradera
pozdrawiam
JD

Awatar użytkownika
DARO35
Początkujący
Posty: 59
Rejestracja: 1 wrz 2018, o 12:28
Model: v40
Silnik: 1,8
moc: 115
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Polska
imię: daro

Re: [v40 T4 2002r.] Nie mogę napompować koła

Post autor: DARO35 » 13 sty 2020, o 22:36

Co do kompresorów na stacjach benzynowych to zgadzam się z Jankiem - rozpierdzielone to często na maxa i trzeba dobrze uważać żeby koła nie odpompowac zamiast napompowac :biggrin: i próżno tu nie raz szukać problemu w wentylach w furze bo rozpierniczone są nasadki w kompresorach.

ODPOWIEDZ